TaMaN~TeMaN

Welcome readers! Thanks for visiting Truth...Cry...and...Lie...

Friday, July 08, 2011

Jom kayuh basikal kat Taman Botani, Putrajaya!

Olla...happy Friday!

Eleh korang mesti suka kan? Yalah ari ni dah ari jumaat esok sabtu kan? Kompom la heaven rasa die. Orang yang bekerja macam saya ni memang always looking forward for Friday. So then ada masalah ke kalau asik menunggu ari jumaat? X kan? Hahaha

So sepertimana tajuk entry diatas. This is a quick update from me yours truly. Ini sambungan dari entry lepas. Ala yang sye cite macam mana saya manfaatkan cuti hujung minggu saya. Ye tau da kat seminggu da. Da bole wat jeruk asam da…tapi kira apa saya nak jugak tempek kat sini…

So mula-mula incik yang mengajak telah ajak saya teman dia pergi putrajaya. Ada carnival semakan SPA ke ape benda ntah. Yang pastinya dia nak semak status permohonan SPA dia. That it. So pejalan bermula kol 10. singgah Mc d sungai besi. Beli family breakfast hahaha…gila punya lahap kan? Saya makan hot cake sekeping da blurp kenyang. So berger tu sye take away je.

Tros zzooomm pegi putrajaya. Tunggu incik yang mengajak sangat la lama. Sempat abes men game kat iphone beliau. Saya pakai fon cap ayam je. Blom mampu pakai iphone uhuhuk. Pas menunggu dengan penuh sabar akhirnye beliau settle dengan urusan beliau.

So, nak balik awal lagik kan… end up ke Taman Botani Putrajaya. Kebetulan ari tu ade kenduri kawen ala-ala lake garden kat situ kan…slamat saya x wat muka toya gi makan kenduri hahaha. So malas nak type panjang-panjang layankan la pic yang sempat di snap dari fon incik mengajak.


baru smpi. begambar dengan cik wi kesayangan dulu...oh see makanan x abes saye ade lagi...

ini masih lagik budak perasan...die je ade dlm frame...ni time cergas lagik before collapse


celah pokok buluh pown jadik...ha itu incik mengajak ye!

taman nie luas taw...kalo korang bejalan kaki memang dari pagi sampai petang la jawabnye baru nak selesai tawaf if korang ada stamina yang kuat mcm watson yambek la. so mase jalan-jalan tu memang rase la letih die dan for sure pembakaran lemak sedang bejalan dengan pesatnya.
Budak nie dah letih tu yg die wt muka toya cam tu...eah kite pakai baju raye advance kite taw!

tengah-tengah bejalan dengan terik mentari tu, tenampak la kumpulan budak-budak nek basikal dengan gumbiranya. siap lambai-lambai kat saya n incik yang mengajak. tu motif nk ckp 'ek-eleh ape barang jalan kaki orang ada basikal la'. Siyes jeles gile time tu sebab da penat menapak. Last skali nak taw ape yang saya dapat? Jeng...jeng...jeng...


kita pown ada taw! comel x? time ni feeling2x korea ceit perasan!


So belumba la saya dengan incik yang mengajak dengan basikal biru kami tp incik mengajak tu pancit je x sudah-sudah...orang nak race pown die x nak...tapi satu je saya nak pesan kalo datang sini make sure korang ade bekalan minuman tu yang paling penting sebab kat sini x da kedai okee...read: ade tp tutup. rase nak bakar je kedai tu sebab haus gile time tu. Kalo korang nak bawak jajan lagi oraite!!!


ini break kejap..letih kot. nice kan view sesuai kalo korg tgkp gmbr pre-wed hahaha


okee ni bukan gmbar pre-wed okee...ni sengal nama die...

last skali kite tempek gmbr die sebagai kredit sebab gigih tgkp gmbr n die pakai bju raye advance juge!

ok tu je la nak cite ahahaha...korang bole sewa basikal ni utk RM4 kalo weekend kalo weekdays RM3. kanak RM1 jer...hrge ni untuk tempoh tetentu la...masok ke taman botani ni free...as well as parking. ade macam-macam agy kat sini cuma kitorg ber2 malas nak explore. Ade tramp jugak tak silap...untuk info lanjut sile google. Okeh!

Till then thank for reading this :)


5 comments:

ct cucubi said...

seronoknya.. sy x pernah pg lagi sana...

mykhalis said...

x pernah smpai jgk di sini.romantik je

Nurul Lysa said...

@ct_cucubi: hehe mmg best taw...dtg try la kayuh beskal kat sini...

@mykhalis: sile la bawak baby and wife anda kesini hahah

hamzah ian said...

lama dah aku tak nek basikal. huhu

Nurul Lysa said...

@Hamzah ian: da lame x kayuh pe kate g kayuh